tisdag 8 september 2009

Tävling!

Har ni hört talas om den här nya förkylningsjuicen!? Så här skriver dom om Bravo friscus:

Bravo Friscus är en ny frisk juice med dubbel bakteriekultur. Den unika sammansättningen av bakterier – Lactobacillus plantarum HEAL9 och Lactobacillus paracasei 8700:2 – hjälper kroppens naturliga försvar. I kliniska tester har bakterierna visat sig ge mindre symptom vid förkylning och dessutom förkorta förkylningsperioden. Bravo Friscus är en 100-procentig naturlig fruktjuice och finns som apelsinjuice med acerola och äpplejuice med tranbär.

Jag har nu fått tre stycken värdecheckar hemskickade. En behåller jag själv för självklart är jag sugen på att testa juicen, men de andra tänkte jag lotta ut till två av er läsare! Det enda ni behöver göra för att delta i tävlingen är att kommentera detta inlägg och tipsa om en huskur. Vad gör ni för att undvika att bli förkyld eller för att friskna till snabbare!?

Tävlingen pågår till fredag 11/11 kl 20.00

Då jag hade skrivit alldels fel månad lägger jag på en dag till, tävlingen pågår till lördag 12/9 kl. 20.00! =)

Lycka till!
//Hanna

10 kommentarer:

Monika sa...

Jag äter rå rödlök till så många maträtter som möjligt samt är ute flera timmar varje dag!

vh
Monika

Pinglan sa...

Blanda riven ingefära, honung och och pressad lime. Det gör susen om man börjar känna sig lite risig.
/Pinglan

I Nadjas kök sa...

Vitlök säger jag bara. Helst rå förstås men man luktar ju så illa. Jag brukar istället vid denna årstid använda lite vitlök i det mesta jag tillagar för att förbättra immuniteten.

Mitt andra tips är: Lemonad! Pressa citron och blanda ut det i vatten, sockra efter behag och drick.

dennisMat sa...

Tänker positivt. Ser chansen att se whisky som medicin.

Tok_Mia sa...

Jag blir alltid "glad" om jag får hosta. Får då skivar jag en gul lök, lägger i en glasburk och strör över en rågad matsked strösocker. In i kylen och där kommer löken vätska och sötas av sockret. Sen tar man en msk löksaft som hostmedicin 3 ggr om dan. (Jättegott!)
/Mia

Jossi sa...

Det helt klart hetaste tipset för att slippa förkylningar och halsont; alltid halsduk! Det fungerar i nio fall av tio - i det tionde kanske den nya Bravo-junicen fungerar? Jag provar mer än gärna! :)

Anonym sa...

Här är det vitlök som funkar till det mesta!

Eller varm mjölk med honung mot halsont!

Jessica & Crippe sa...

Crippe säger alkohol
Och då hittade jag
"Många huskurer innehåller alkohol. Ur medicinsk synpunkt är det inte så bra. Alkoholen frestar på en redan stressad kropp. Spriten gör helt enkelt mer skada än nytta, även om effekten på kort sikt kanske är att man lättare står ut med besvären."
Men kort sikt är bra att bota ibland eller hur?

Men jag (Jessica) tycker dryck. Man missar att fylla på med vätska när man är sjuk. Sen vila, soffa, the och en bra film/serie. Det är den bästa huskuren!

Sen förstår jag inte hur tävlingen ska kunna pågå till fredag 11/11.
11/11 är en onsdag =)

Vi vill vinna haha =)
//Jessia & Crippe

Rebecca sa...

hehe, kanske inte det mest "normala" kuren - men jag äter en massa glass och godis... mår man bra i själven så "läker" sjukdomar snabbare!

Anette sa...

Honung.. helst Penttis från Sala... och en massa vitlök. Men blir man sjuk så får man säga som Kims pappa sa "Av all medicin som inte fungerar så är whisky den bästa".
kram/modern