torsdag 3 september 2009

Lax med getost

Jag skulle utan problem kunna käka lax flera gånger i veckan, det är ju så gott! Idag vart det lax i ugnen med getost uppepå. Så här gjorde jag till två portioner.

Lax med getost
2 laxfiléer
100g getost
créme fraiche
salt, peppar
franska örter
honung

Ställ ugnen på 225 grader. Mosa ihop getosten tillsammans med lite créme fraiche, smaka av med salt, peppar och franska örter. Salta och peppra laxen och bred ett lager med oströra. Tillaga i ugnen 15-20 min.

Getost och honung passar ju sååå bra tillsammans så när jag lagt upp fisken på tallriken ringlade jag över lite flytande honung och åt det tillsammans med matvete och grönsaker.

//Hanna

6 kommentarer:

Filibabba sa...

jag älskar också lax! skulle kunna äta det varje dag :)

Växelhäxan från norrland sa...

Håller med dig, lax är ju såå gott..
Va allt för längesen vi åt det..

Pinglan sa...

Jag gillar också lax, tyvärr inte övriga familjen, så det blir inte så ofta. Men detta recept ska jag absolut prova.

Helena Ljunggren sa...

lax, så gott det är. Detta ser riktigt gott ut trots getosten :) men den kan man ju byta ut....

Karin sa...

Hej, så kul att jag hittade hit. Sökte på lax med getost (tillgängligt i kylskåpet just nu...)och nu ska jag prova det här receptet i kväll. Tack för tipset hälsar Karin

Emma sa...

Gott med getost!