tisdag 15 juli 2008

Tisdagkväll hos mamma.

I morron är jag ju som sagt ledig, därför passade jag på att fara hem till mamma i kväll. När jag kollade väderprognosen förra veckan såg det ut som att det skulle bli sol hela den här veckan och varmast på onsdag, därför valde jag onsdag som ledig dag. Än så länge har det inte alls stämt, har mest regnat... och verkar blir regn i morron också.

Det övre kortet är på mammas gård och de nedre kortet är som ni förstår på dagens middag. Vart bjuden på korv och potatis och stuvad spenat. Joel gillar inte stuvad spenat så det är bra att jag kan fara hem till mamma och äta det ibland!

Sov så gott allihopa, också hoppas vi på sol i morron! =)
//Hanna


6 kommentarer:

Anonym sa...

jag ÄLSKAR stuvad spenat... och nu fick jag helt plötsligt en väldigt stor mammalängtan *s vad fint hon bodde såg det ut som på kortet :)

Anonym sa...

Jag skulle nog kunna leva på mackor tror jag! Om jag bara fick mackor, tomat frukt, skaldjur, keso och yoghurt så skulle jag nog vara rätt nöjd :) Den här mackan var väl lite lik den du tipsade mig om för några dagar sedan väl?
Imorgon ska jag försöka göra en kall kycklingröra med curry att ha i baguette. Har försökt göra det tidigare men de har blivit så beska av curryn. Nu tänkte jag prova att först fräsa curryn i smör tillsammans med lite lök, mango och persika och sedan blanda i creme fraiche och låta det svalna innan jag rör i resten av grejer, tror du det funkar?

Anonym sa...

hehe, stuvad spenat som är SÅ gott! tur att du har mamam din ;) jag brukar ha i lite pressad vitlök när jag stuvar spenat...gott till kyckling :)

Anonym sa...

Villket fint kort;o

Hanna sa...

carolina: Stuvad spenat till kyckling, det har jag aldrig testat! Men det låter spännande så det måste jag testa!

sara: tack! =)

Anonym sa...

Korv och stuvad spenat! Har aldrig sett det tidigare, inte heller hört att det är gott till kyckling. Bara ätit det till fisk själv, men det låter gott. Fint blev det på bilden också med färgerna.