måndag 7 juli 2008

Snabb tacopastasås.


I´m back! Äntligen känns det som att illamåendet har avtagit. Det är riktigt riktigt skönt. Sedan i onsdags har det vänt sej i magen bara jag har tänkt på mat eller matlagning, två gånger tror jag att jag har varit in och kikat i matbloggar. Dagens middag är en snabb, enkel och billig favorit.

Snabb tacopastasås
1 rödlök
1 paprika
majs
krossade tomater
1 påse tacokrydda
kidneybönor

Koka pasta (gärna penne). Hetta upp olja i en kastrull, hacka rödlök och paprika och fräs i kastrullen. Häll i krossade tomater och kryddmixen. Rör om och låt puttra ett par minuter häll sedan i majsen och bönorna. Låt puttra tills pastan är färdig!

Som sagt, snabb, enkel och billig! Av någon anledning lyckades kameran att få såsen att se gryning ut vilket den egentligen inte är. Dom ringde idag från Elgiganten, ni vet min kamera som jag lämnade in på lagning i april.... om två veckor kommer jag att få en ny hemskickad. Helt otroligt vilken tid det skulle ta!!! Vilken tur att jag har sen semester i år, hade varit riktigt trist att inte kunna fota ordentligt när man är ledig. Fast, nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra på semestern längre, jag och en kompis skulleta en sista minuten men nu pratade jag med henne i dag och då hade hon räknat ut att hon inte hade råd. Riktigt trist.

//Hanna

1 kommentar:

Anonym sa...

Enkelt och gott, brukar göra en liknande sås själv och när jag är riktigt lat använder jag GoGreens färdiga salsakidneybönor :P

Skönt att höra att du mår bättre! Har nämligen saknat dina receptuppdateringar, tycker ju att det nästan alltid låter jättegott det du gör ju :)

Besök gärna mig på min blogg (http://dewdropia.blogg.se)

Ha dt fint!