lördag 19 juli 2008

Fyllda paprikor med mathavre och Gogreen salsa.


För ett tag sedan frågade jag ju efter tips på recept med matvete, senare samma kväll kom jag på att man skulle kunna ha det i fyllda paprikor. I dag bestämde jag mej för att testa göra fyllda paprikor med matvete, mitt matvete var slut och så även affärens så jag tog mathavre istället, något jag inte har testat innan.

Planen var att steka köttfärs med lök, morot och rotselleri och sedan blanda det med passerade tomater och mathavre men när jag var på affären så såg jag GoGreens goda salsor och fick med mej en tetra Salsa mexicana hem!

Fyllda paprikor med mathavre och Gogreen salsa
3 paprikor
1½ portion kokat mathavre
200g köttfärs
1 morot
½ gul lök
en bit rotselleri
1 frp Gogreens mexican salsa

Stek köttfärsen, hacka löken, riv motot och rotselleri fräs med färsen, salta och peppra. Blanda i mathavren och häll i salsan. Fyll paprikorna och tillaga i ugnen i 15-20 min i 200 grader.

Jag skulle bara göra 3 st paprikor och använde mej inte av all köttfärsblandning utan tog bort ungefär hälften innan jag blandade i mathavren och salsan. Ska man göra till flera och använder all köttfärs så bör man nog ha en tetra salsa till annars blir det nog lite torrt. Personligen tyckte jag att det här vart supergott!! Men då är jag väldigt förtjust i just den här salsan. Grabbarna har inte ätit ännu så jag har inte fått höra någon annans åsikt heller.

Ikväll ska jag ut på Frösön och umgås med min kusin, ska bli jättetrevligt!
//Hanna

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska också äta matvete ikväll, fast i form av en pytt tillsammans med grönsaker, kassler och korv! Jag har också provat att fylla paprikor med matvete, men då hade jag ingen köttfärs utan blandade det med smulad fetaost, hackad tomat, lite oliver och persilja, också supergott! GoGreens salsor måste provas! Har hittills bara testat deras mexibönor som var hel ok :)

Lisa sa...

jag gillar matvete, längesen jag åt det nu. fyllda paprikor gör man också alldeles för sällan.

Anonym sa...

svar från min blogg: ja det finns inget godare än riktiga hallon, vildhallon från naturen liksom. frysta kan aldrig mäta sig med dem, även om det duger som substitut ;-)
tror snart att det är dax för mig att göra fylld paprika, både du och http://halsofreak.blogg.se har ju lagt upp underbara recept. det är ju relativit billig mat också. har mathavre hemma, så får se vad ajg slår till med ikväll? ha en mysig kväll på frösön :-)

Hanna sa...

Anna: Det lät väldigt gott! Rekomenderar salsa mexicana, den är riktigt god!

Lisa: Ja, visst är det gott med matvete! Det var första gången jag testade mathavre nu, jag tyckte om det också!

Carolina: Näe, det är verkligen en stor skillnad mellan frysta och färska!