måndag 14 juli 2008

Dagens middag.


Dagens middag: Köttbullar med spagetti och en hot tomatsås med majs. Dom godaste köttbullarna gör man genom att blanda 5 msk av alpnearings löksoppepulver med 1 dl vatten sedan får det stå och svälla ett tag innan man blandar det med färsen. Snabbt, smidigt och supergott!

Hot tomatsås med majs
1 lite gul lök
1 vitlöksklyfta
krossade tomater
chiliflingor
½ tärning köttbuljong
majs
chiliflingsalt, pepparmix

Hetta upp olivolja i en kastrull. Hacka löken och låt den fräsa i oljan tills den har blivit glansig. Häll i de krossade tomaterna, smula ner buljongtärningen. Smaka av med chiliflingor, chiliflinsalt och peppar. Häll i majs efter behag och låt det puttra medans spagettin och köttbullarna blir färdiga!

I dag fick jag ÄNTLIGEN min kamera!! Har precis varit och hämtat den så middagskortet är taget med Joels mobil. Förhoppningsvis kommer det att märkas på korten att jag har bytt kamera. =)

//Hanna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag brukar ha löksoppspulver i när jag gör köttfärslimpa men har aldrig provat det med köttbullar! Däremot om jag vill ha heta köttbullar brukar jag blanda i lite ajvar eller sambal i smeten. Ikväll har jag ätit världens godaste skaldjursallad (bild på min blogg) och jag tror nästan jag ska strunta i att borsta tänderna ikväll för det är så goda smaker kvar i munnen :)

Lisa sa...

mm, köttbullar i tomatsås är något jag i princip aldrig ätit. potatis, brunsås och lingon har liksom varit svårt att komm ifrån. gjorde det dock hemma för ett tag sen och det var riktigt smaskigt. borde laga igen...

Hanna sa...

Anna: det passar jättebra till köttbullar också! =) Jag såg salladen på din blogg och trots att jag inte gillar skaldjur så vart jag sugen! =)

Lisa: Jag tycker faktiskt att köttbullar är godast till stuvade makaroner! Fast det är ju kul med lite variation... Längesedan jag åt med lingonsylt, potatis och brunsås måste nog göra det snart!