torsdag 24 juli 2008

Lax och soltorkade tomater.



Jag har fått dille på soltorkade tomater, för typ ett år sedan tyckte jag inte alls om det... och nu, nu skulle jag kunna äta det varje dag. Dagens middag vart laxfilé som tillagades i ungnen, jag blandade hackad rödlök, hackade soltorkade tomater, créme fraiche, salt och peppar och bredde ut det över fisken och körde den i ugnen i ca 15 min. Serverades med mathavre och grönsaker.

Så, nu sitter jag i soffan mätt och belåten! Frallan kom upp i går och han och Joel drog till Näverede för lite fiskande och kommer hem igen i morron. Molnen har äntligen försvunnit från himlen och solen skiner för fullt!! Snart kommer Jessica, kanske man skulle ha gått och köpt en glass!

//Hanna

4 kommentarer:

M. sa...

låter och ser jätte mumsig ut:) soltorkade tomater är alltid gott.) jag har typ också fått dille på det:P har haft det på en del mackor den sista tiden:P ha en bra kväll:)

Anonym sa...

Du åt ju också soltorkade tomater idag och det såg verkligen supergott ut! Det var länge sedan jag åt lax, kanske ska köpa en bit varmrökt sådan till helgen :)

Anonym sa...

vad gillade du mathavren? :)

Hanna sa...

Molly: Det �r j�ttegott att blanda med keso och ha p� macka!

Anna: Soltorkade tomater g�r nog allt gott! =)

Carolina: Ja, det gjorde jag! Gillar nog matvete b�ttre men det var absolut inget fel p� havren!