torsdag 31 juli 2008

Krämig pastasallad.


Jag har ju alldeles glömt att blogga om pastasalladen som jag gjorde när Victoria var här i måndags. Den ser ju inte direkt färgglad ut, men den är desto godare. Jag gjorde denna till brorsans student förra sommaren, receptet hade jag inte kvar så det vart nog en liten egen variant denna gång. Bl.a så var det grillad kyckling i den förra, men dom hade slut på affären så det fick bli korv i stället.

Krämig pastasallad
3 red hot chorizo
pasta 4 port
1 röd paprika
1 gul paprika
1 röd lök
½ zucchini
körsbärstomater
lätt créme fraiche
Santa Marias Fajitas kryddmix

Koka pastan, skölj den kallt. Hacka korven och grönsakerna, blanda alltsammans i en skål. Blanda fraichen och kryddmixen, jag tog en hel påse denna gång och då var jag tvungen att blanda ut det med 5 dl fraiche och så mycket behövs inte alls. Kan tänka mej att det blir bra om man blandar halva påsen med typ 2 dl. Man får smaka sej fram, det blir ganska stark och rökig smak!

Idag har varit en ganska lugn dag, förmiddagen spenderade jag i soffan och spelade WII Supermario. Man får faktiskt sitta inne och spela tvspel fast det är fint väder om man har bränt sej som jag. ;) På eftermiddagen knatade jag ner på stan och träffade Jessica vi åkte ett par karuseller (yran har ju dragit igång) och sedan gick vi på Eastern Palace och käkade Mongolisk buffé! Jag gillar mongolisk buffé, det enda negativa är man man blir för mätt.... varje gång! =)

//Hanna

4 kommentarer:

Anonym sa...

tack för kommentaren i min blogg! har adlrig ätit mongoliskt, vad är det för typ av mat? :p

Anonym sa...

när jag försöker göra krämiga pastasallader så är dom först ganska krämiga, men sen rinner lixom det krämiga bort och lägger sig som "vatten" i botten av tallriken, vad gör jag för fel tror du?

Lisa sa...

mm, vad gott! vi gjorde en krämig historia till min pojkväns systers student, med typ basilika och citron och massa andra örtkryddor. grymt gott!

Hanna sa...

Carolina: Dom burkar ha sådana bufféer på kinarestauranger där man plockar på allt vad man vill ha, grönsaker, kött, såser och sedan steker de allt medans man ser på!

Anna: Hmm... är pastan fortfarande varm så brukar de kunna bli rinnigt.

Lisa: Åh, det lät riktigt gott!