tisdag 27 maj 2008

Varm tonfiskssallad.... typ?


Idag hade jag absolut ingen aning om vad vi skulle äta till middag, när jag var på väg hem från jobbet hade jag fortfarande inte bestämt någon middags mat, vilket i princip aldrig händer. Hade sett en tomat- och bönröra som jag såg god ut och dessutom var jag sugen på tonfisk, så därför vart det någon typ av tonfisksallad. Passade på att göra något med bönor när inte Joel skulle ha någon mat.

Tomat- och bönröra, 2port
1 tetra go green vita stor bönor
2 stora tomater
½ röd paprika
1 vitlöksklyfta
basilika
balsamvinäger
chiliflingsalt och peppar

Hetta upp olja i en kastrull, finhacka vitlöken och fräs en stund. Hacka
tomat och paprika och häll i tillsammans med bönorna. Skvätt på balsamvinäger, typ 1 msk, salta och peppra, i med basilika, låt det puttra ett par minuter!

Tomat- och bönröran vart jättegod! I receptet jag såg serverade dom det till kyckling, kan tänka mej att det blir supergott! Själv serverade jag den med tonfisk och skivad rödlök, hade en halv avokado i kylen som behövde ätas upp så jag skivade upp den och lite zucchini också, det vart gott det också!

//Hanna

Inga kommentarer: