måndag 26 maj 2008

Julklapp!

Min mamma är bra rolig! I helgen fick jag en julklapp av henne som hon hittade i gareroben, hon hade alldeles glömt bort den! Det var, som ni ser på bilden, två muggar, två skedar, en liten visp, hot chocomix, vanillasugar och marshmallowsbitar. Eftersom den var lite försen så hade datumet gått ut, känns som om det är marshmallowarna dom syftar på i sånna fall, de andra borde ju ha rätt lång bästföretid.

Julklappen hade nog kommit till mer användning där runt jul när det är kallt och mörkt ute. I går när solen sken som bäst var jag inte så sugen på varm choklad! =) Däremot tror jag att dom där flaskorna kan bli fina saftflaskor och muggarna, vipen och skedarna kommer ju såklart att komma till användning!

//Hanna

4 kommentarer:

Rebecca sa...

Min mamma brukar göra precis likadant. Hon kommer alltid med försenade presenter =P.

Jag tror helt klart du kan äta allt, trots att det passerat utgångsdatum. Lukta och titta på det. Om det inte stinker och är mögligt: njut!

Anette sa...

Det var faktiskt ett riktigt bra gömmställe jag hittat på den här gången..... lite för bra kanske...=)
kram/modern

Anonym sa...

Så där är det när man har nyfikna barn - måste gömma på nya och bättre ställen varje gång... =)

Hanna sa...

Rebecca: Ja, det är inte första gången som mamma hittar presenter i efterhand. =) Möjligt att marshmallowsen är lite seg eller hård kanske. Men man kan ju köpa nya!

Mamma: haha, ja tydligen! =)

Åsa: =P haha!