tisdag 13 maj 2008

Köttfärsbiffar med matvetesallad.


Snabb, lättlagad och supergod middag, precis som det ska vara! Biffarna snabbt gjorda eftersom vi bara blandade köttfärsen tillsammans med en påse av Santa Marias kryddblandning Cevapcici. Det blir riktigt goda, lite hotta biffar!

Matvetesallad
4 port kokad matvete
1 stor röd lök
1 morot
2 vitlöksklyftor
sockerärtor
citronsaft och citronskal
salt och peppar

Hetta upp olja i en panna, hacka vitlök, skiva rödlök och strimla moroten. Stek i mjuka i oljan, blanda i sockerärtorna, häll sedan i matveten. Smaka av med salt, peppar, ett par msk citronsaft och lite rivet citronskal.

Till detta hade jag GoGreens mexicana salsa, Mmm!

Ja, stegtävlingen!! 122 500 steg har jag knatat ihop sedan förra måndagen, jag ligger etta med Marita tätt bakom, det skiljer knapp tusen steg! Fast det är bara vi två som har passerat 100 000-sträcket. 3:an ligger på 99tusen och hoppet till 4:an är ännu längre.

I kväll är det Desperate!
//Hanna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Hanna! Kämpa på nu så Marita inte knatar ikapp!! =)
Jag undrar vem är det som dog?? Är "vän och äkta make" samma person eller är det två? Det får absolut inte vara Lynettes familj som dog...

Anonym sa...

Vad gott med biffarna!
Kul att du leder, hur långt brukar då går per dag?

Hanna sa...

Åsa: Desperate är ju hur bra som helst! Åh vad jag skrattade igår under Brees middagsbjudning =)

Emma: Ja du, jag promenerar 45 min varje morgon, 2-3 ggr i går jag ner till gymmet och kör ett pass, oftast spinning, (ToR till gymmet är typ 4,5 km). Förra veckan vart det mycket promenerat pga att jag gick ner till sjukhuset varje kväll.