onsdag 7 maj 2008

Pastasallad med pesto

I dag har jag tänkt att hinna med både ett besök på sjukhuset och träning. Därför gjorde jag iordning dagens middag i går kväll så att jag kan käka på jobbet och fara direkt ner på sjukhuset. Det fick bli pastasallad, i den hade jag:

pasta
1 liten röd lök
en bit zucchini
en bit gurka
1 choritzo
en halv burk majs
en halv grön paprika
salladsmix
ett par msk pesto

koka pastan, blanda med pesto, hacka alla grönsaker, blanda ihop.

Jag tror att jag också har ett tema den här veckan, snabblagad mat! =) Har blivit en rätt stressig vecka känner jag, har inte hunnit med många minuter i soffan innan det är dags att krypa ner i sängen. I morron ska Joel opereras då får han nog komma hem snart. Förhoppningsvis till helgen!

Nu ska jag gå och hämta mej en tallrik med sallad.
//Hanna

2 kommentarer:

M. sa...

åh, pastasallad är alltid gott och bra att göra vid stressiga tillfällen:) hoppas att träningen går bra:)

annamaria sa...

Ser supergott ut! smidig och somrig mat. Pesto är sååå gott