måndag 12 maj 2008

Brödkorg



Så där, det vart en brödkorg i går i alla fall! Beskrivningen var väldigt enkel.

Det här behöver du:
bordstablett i bomull
kraftigt tyg till korgens botten
symaskin
sax nål och tråd

Så här gör du:
Börja med att klippa ut en rund botten till korgen. Omkretsen ska vara lika stor som bordstablettens långsida. Nåla och sy ihop kortsidorna på tabletten (avigsida ut). Sy därefter ihop den med bottentyget. Vänd tyget rätt, Fodra eventuellt korgen med ett tunnare tyr och vik över kanterna.

Tänk om man någon gång kunde följa en beskrivning.... jag gjorde ju i vanlig ordning inte som det stod i beskrivningen så det vart lite krångligt. Bla så valde jag att sy ihop bordstabletten och yttertyget (som från början var tänkt som innertyg). Mycket smartare tyckte jag! Sedan sydde jag ihop den med avigsidan ut och därefter var det dags att vända den åt rätt håll, till en början så såg det ju jättebra ut, tills jag skulle vika över kanten, då kommer det ju en söm på utsidan! Som tur var hade jag klippt av bordstabletten en bit på längen, så jag tog den biten och satte ovanpå sömmen, så det vart som ett litet handtag på sidan, syns dock inte på bilden.

Brödkorgen ska jag fylla med muffins och ge bort i födelsedagspresent. Funderar på om jag ska göra en åt mej själv också!
//Hanna

4 kommentarer:

Anette sa...

Gud va fin den blev!!

M. sa...

hej hanna! den blev jättefin och bra idé det där med att baka något och lägga i och sedan ge bort:) ha en bra måndag du också:) kram!

Anonym sa...

Åh, vad fin den blev! Ser riktigt proffesionellt ut.

Hanna sa...

Tittar man närmare så ser den nog inte lika proffesionell ut är jag rädd! =) Men jag är nöjd!