lördag 10 maj 2008

Gino med hallon och blåbär.



Det var Joel som fick betämma middag i dag, han ville ha nachogratäng, så det fick det bli! Niklas och Sara kom förbi en sväng så vi käkade efterrätt tillsammans med dom. Dom också hade käkat nachogratäng till middag,! =)

Till efterrätt vart det Gino, chokladgratinerad fruktsallad. En klassisk Gino ska väl bestå av kiwi, banan och jordgubbar. Men vi skippade jordgubbarna och körde med hallon och blåbär istället, och så hade jag lite björnbär kvar i frysen som vi kastade på. Jag gratinerade dom i portionsungsformarna som jag köpte när jag var på IKEA. Jag tycker att det blir roligare och finare när man serverar mat i portionsformar, nackdelen är ju att formarna är så varma när dom har stått i ugnen.

//Hanna

1 kommentar:

M. sa...

tittar förbi för att önska dig en bra söndag:) hoppas att solen skiner hos dig:) ha nu en riktigt bra dag:)