tisdag 20 maj 2008

Olivmuffins

Idag fyller Joels mamma år, det är hon som ska få brödkorgen jag gjorde. I går bakade jag olivmuffins som jag har fyllt den med.

Olivmuffins 12st
3 dl vetemjöl
1½ dl havregryn
2 tsk bakpulver
50 g margarin
2 ägg
2 dl mjölk
1 dl urkärnade gröna oliver
1 dl parmesanost
1½ msk basilika
½ tsk salt

Smält margarin och låt det svalna. Blanda mjöl, havregryn och bakpulver i en bunke. Vispa äggen, blanda i mjölk och margarin. Häll sedan äggblandningen ner i bunken med mjölet, rör samman. Hacka oliverna och basilikan fint och riv osten. Blanda ner i smeten och salta. Klicka ut i muffinsformar och grädda 20-25 min i 200 grader.

//Hanna


2 kommentarer:

M. sa...

hej hanna! hoppas att du har haft en riktgit bra dag:) fin present du har gjort:) ha en fortsatt bra kväll och morgondag:) kram!

Anonym sa...

Du....DOM kommer jag prova! Mmmmm :)
Kram Lina