onsdag 2 april 2008

Fredagsfika

Varje fredag är det någon i teamet som har med sej fikat och varje fredag bjuds det på tårta från bageriet. Nåja, inte riktigt varje fredag, nu överdriver jag nog en smula och det eftersom jag inte alls är speciellt förtjust i tårta, men det är väldigt ofta tårta och det känns som om den till 90% består av grädde.

På fredag är det min tur att ha med mej fika och jag hade ju tidigare bestämt mej för att göra
vasaloppssnurrorna, men nu känner jag att jag vill göra något enklare som går lite snabbare, Har kikat runt lite på Internet och hittat bla den här squashkakan som jag tycker låter spännande. Men jag tror faktiskt inte att det kommer att bli så populärt att byta ut gräddtårtan mot en squashkaka.. Haha! Näe, jag får nog leta reda på något annat, kanske den här citronkakan!?

//Hanna

2 kommentarer:

M. sa...

vill u ha ett tips på en kaka som verkar gå hem hos alla? Jag har blivit ombedd att baka denna kaka x antal gånger på grund av att den har haft strykande åtgång... kanske kan den falla dina arbetskamrater i smaken?:) receptet på den finns i alla fall här om du skulle vilja testa:
http://www2.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=15709

Anonym sa...

Citronkakan lät god, men annars kan jag tipsa om citron och marängpaj, enkelt att göra och så jäkla gott! Åt det för första gången när jag var hemma på påsklov och nu kan jag inte sluta tänka på det :P

Märker att jag är lite sent ute eftersom det är fredag i morgon, men tills nästa gång kanske?