onsdag 2 april 2008

Tacos


Jag hade sett ut ett fiskrecept till dagens middag och fisken var redan framtagen, men när jag satt i bilen på väg hem så ringde min kompis och undrade om jag hade hunnit gjort några middagsplaner, hon var nämligen sugen på tacos. Ja, sa jag dessvärre har jag gjort det, vi får ta tacosen en annan dag. Men jag hann inte mer än lägga på förrän jag ringde upp henne och sa att fisken nog kunde vänta tills i morron. Jag och Joel har nog aldrig ätit tacos själva, det är mest när hon ska äta med oss som vi dukar upp alla småskålar.

Alla har något som är ett måste när man käkar tacos, vissa bara måste ha ost eller kanske ananas när de ska äta tacos för att det ska bli en riktigt tacos, mitt måste är guacamole!! För vad är en tacos utan guacamole? Joels måste är en dipp av sweetchilisås och créme fraiche, min vännina däremot, hon måste ha syltlök på sin taco. Första gången vi skulle käka tacos trodde jag att hon skojade, syltlök? Till tacos? Men hon skojade inte utan stoppade det i kundvagnen och senare är vi käkade så var jag ju tvungen att testa och det var riktigt gott, idag är det nästan ett måste för mej också. =)

Vad är ditt måste på tacosen?
//Hanna

Bilden är tagen från santamaria

3 kommentarer:

M. sa...

tacossåsen/salsan blandat med sambal oelek är ett måste för mig när jag äter tacosinspirade rätter. jag har en släkting som alltid vill ha jordnötter till och en vän som vill ha skivad banan... ha en bra dag!:)

Anonym sa...

Ost och lök, men jag väljer vanlig gul istället för syltlök. :) Förra gången gjorde jag en salsa på avokado istället för guacamole och den blev supergod!

M. sa...

hej hanna! jag råkade trycka bort din kommentar :( ifall du är inne på min blogg och undrar vart den tog vägen. citronkaka blir säkert gott det också:) är det många att baka till? vad jobbar du med? ha en riktigt bra dag!