tisdag 22 april 2008

Stegräknartävling!

Jaaa!!! Då ska vi snart sätta i gång med stegräknartävlingen här på jobbet igen. Vi körde igång den första gången i November, men stegräknarna man hade köpt in fungerade inte så bra så efter typ 3 veckor fick vi ta en paus då det var många som hade gått sönder. Vi ska snart sätta i gång och den som har gått flest steg fram till midsommar vinner!! De kommer även att lottas ut priser bland dom som snittar 40.000 steg i veckan. Sist vi körde så låg jag ialla fall i topp 5 hela tiden.

Bästa starten på en dag är att kliva upp och ta en långpromenad och lyssna på radio, för att sedan komma in och käka frukost!! Då är man pigg och riktigt hungrig. Tyvärr är jag så morgontrött att jag inte riktigt hittar motivation till det när klockan ringer.... så länge det inte är tävling, för tävlingsinriktad är jag!

Grillen här där jag jobbar har börjat servera dagens!!! Jättebra tycker jag, alltsom oftast har ju jag med mej lunchlåda, men dom gånger jag inte har det känns det skönt att kunna gå och få sej ett "riktigt" mål mat istället för pizza/kebab, hamburgarer eller sallad som jag tidigare har valt mellan. Idag serverades det spätta med kokt potatis, remoladsås och rivna morötter, så jag tog inte med mej någon lunchlåda idag. Jag äter alldeles för lite fisk hemma! Ska försöka att ändra på det.

//Hanna

2 kommentarer:

M. sa...

ja, det blir en hel del fisk för min del:) jag älskar fisk:P det blir mest lax eftersom det är billigast, men någon dag ska jag försöka att ge mig på makrill och då inte den i tomatsås :P ha en fortsatt bra kväll:)

Anette sa...

Heja Hanna!!!!
gå på!