torsdag 10 april 2008

Hotellfrukost


Jag får beslutsångest när jag står där framför all mat, det finns så mycket att välja på. I morse vart det ialla fall en tallrik med fil, cornflakes, allbran, solrosfrön och äppelkompott, till det käkade jag en mjukmacka med färskost, rökt kalkon och paprika och en tallrik med frukt så som honungsmelon, vattenmelon, apelsin, päron, en bit brieost och ett par skivor kotlettpastrami. Supergott!!!

I går var ju ut med "jobbarkompisarna" och käkade, först tog de med oss upp till gondolen där vi tog en drink, åh vilken utsikt. Därefter gick vi vidare till Bar54, nästan alla runt bordet beställde en Klassik skomakarlåda med hängmörad biff så även jag. Det var riktigt gott men tyvärr var köttbiten lite väl senig för min del. Till efterrätt vart det fransk chokladtårta med sorts jordgubbskompott och en kaffe latte. Det var en riktigt trevlig kväll!!

Jag skrev ett brev till Joel häromkvällen. Jag satt och bläddrade i mappen med hotellinformationen när jag såg hotellets brevpapper. Jag satt och funderade på om de någonsin måste fylla på med nya papper med dagens mailande/smsande/msnande när jag kom på att jag skulle skicka ett brev till honom så det gjorde jag och i dag hade han fått det. Haha, han hade inte förstått någonting när det ramlade in ett handskrivet brev adresserat till honom med en hotell-logga på. Nu kan man ju tycka att det borde ha ringt en liten klocka eftersom jag bor på hotell den här veckan, men jag skrev hela namnet och adressen med versaler, något jag inte brukar göra så han kände inte igen handstilen. Haha!

//Hanna

Inga kommentarer: