tisdag 29 april 2008

Utmaning

1. Hur länge har du bloggat? Sedan den 14/8 -07

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv börja blogga? Oj, svår fråga, det kommer jag inte ihåg.

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Jag vet faktiskt inte, jag tycker att jag helt plötsligt hittade en värld av matbloggar!

4. Hur känner du dig inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Inte så mycket, jag har nog inte bloggat så länge att jag har ändrat stuken på inlägget på något vis, eller jag kan tycka att jag var lite dålig på att uppdatera bloggen. =)

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Många, jag har kanske 6st favoriter som jag kollar varje dag, men under mina favoriter har jag ett 20tal som jag kikar in hos då och då.

6. Av de bloggare du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar/t.ex. teknikbloggar, modebloggar, politikbloggar?
95 % matbloggare, 3 % dagboksbloggare och 2% annat. (typ)

7. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om? Ååh, jag vet inte.

8. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om?
Haha, jag skulle vilja säga mamma för vi är otroligt lika varandra, men det känns lite fuskigt eftersom jag inte bara tänker på mat och bloggande då. Jag väljer därför Emma, av samma anledning som hon nämnde mej på den här frågan, vi verkar väldigt lika smak på maträtter.

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? I början var det ingen som visste om det, idag vet ganska många i min närmast krets att jag bloggar, en del tycker att det är kul andra tycker att jag är lite nördig.

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Har aldrig ställt någon frågan så det vet jag inte, men det tror jag, jag skriver ju mest om mat och matintresserad är jag!

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränser hela tiden? Hmm, vet inte, jag skriver det som faller mej in och jag tycker inte att jag blir mer och mer personlig utan håller det på samma nivå.

12. Nämn några saker som du aldrig skulle blogga om och varför?
Det finns massor av saker jag inte skulle blogga om. Jag är en matbloggare och försöker att hålla det så. Men jag skulle tex aldrig kritisera någon eller ta en konflikt med en person på bloggen istället för direkt till personen i fråga.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?
Hm, jag är inte riktigt med på den här frågan. Jag bloggar för mej, för att jag tycker att det är kul, för att jag ska laga mer varierat och för att jag faktiskt kan hålla koll på recepten! =) Men det är klart att man till en viss del vill ha bekräftelse. Det är ju bara kul när någon kommenterar eller så.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nja, beror på hur öppen och ärlig personen är.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Nej, men visst skulle det vara kul. Tänk knytkalas med en massa matbloggare! Eller kanske inte, vilken prestationsångest, haha!

16. Tror du det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? Ja, tyvärr tror jag det.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar. Och isåfall: Hur har du hanterat detta? Nej det har jag inte.

18. Har du skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar? Nej.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig? Har inte sett några nackdelar ännu, eller ja möjligtvis att maten hinner bli kall. =P

20. Tror du att du fortfarande efter två år bloggar? I såfall: Tror du att ditt bloggande förändrats då? Ingen aning, bloggar jag så hoppas jag att bloggen har utvecklats.

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra? Jo, men det tror jag nog, bloggandet är väldigt stort idag!

22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig? Jag har blivit mycket bättre på att variera mina måltider. Jag hade i nyårslöfte att testa ett nytt recept i veckan och oftast blir det fler än ett nytt recept på en vecka. Jag har blivit inspirerad och jag har blivit mer intresserad av hälsa och välmående.

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig? Jag har blivit ännu mer intresserad av mat!

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten. Den här hoppar jag, jag ser att det är många som redan har blivit utmanade. Och har du inte blivit det? Då utmanar jag dej!

God natt gott folk!
//Hanna

Inga kommentarer: