måndag 21 april 2008

Supersmarrig smörgås

Som matintresserad händer det ju rätt ofta att man sitter och surfar mat. När jag ramlar över ett recept jag känner att jag måste testa lägger jag in det under Recept i mina favoriter och sedan när jag har testat det så plockar jag bort sidan. Idag fick jag plocka bort ännu en sida!

Jag jobbar till klockan sex den här veckan och idag for jag och tränade direkt efter jobbet, jag åt en tallrik med fil innan jag for och när jag kom hem var klockan nästan halv nio och då känns det lite sent för middag. Men då kom jag och tänka på den här mackan som jag såg på Aftonbladet, receptet kommer ursprungligen från Sandwich & Sånt av Liselotte Forslin, jag fick göra små ändringar utifrån vad jag har hemma.

Veggiesandwich
2 skivor grovt bröd
Gogreen salsa barbeque
1 riven morot
½ skivad tomat
½ skivad avokado
sallad
Chiliflingsalt och nymalen svartpeppar

Rosta brödet, bred ut salsan på ena brödskivan, lägg på morötterna, på med tomatskivorna, salta och peppra lite, på med sallad och sedan avokadon, salta och peppra lite till. Lägg på andra brödskivan, tryck ihop och dela i halvor.

Jag hade inte testat salsa barbequen förräns nu och jag tyckte att den var supergod! Gjorde sej riktigt riktigt bra på den här mackan också!

God natt!
//Hanna

1 kommentar:

M. sa...

åh, den verkar jättegos.) jag köpte hem just den salsan idag utan att veta vad jag skulle ha den till, men nu tror jag att jag vet :P ha en fortsatt bra kväll:)