onsdag 11 november 2009

Riktig Hanna-mat

Sån här man skulle jag kunna äta flera gånger i veckan!! Jag älskar olika typer av sallader. Idag vart det matvetesallad med lax ooch örtkeso! Det här hade jag på min tallrik. Det räcker till 2-3 portioner, beroende på hur hungrig man är!

Hannas laxssallad
2 port matvete, kokat i grönsaksbuljong
2 laxfiléer
salladsmix
paprika
10 soltorkade tomater
1 liten röd lök
15 gröna oliver
pinjenötter
keso
frysta franska örter

Salta och peppra laxfiléerna och tillaga i ugnen 15-20 min. Koka matvete. Blanda keso med örter. Sprid ut salladsmix på tallrik. Lägg på ett par skedar matvete och hackade grönsaker. På med laxen, grönsakerna och pinjenötterna. Klicka på Keson. Gillar man inte keso kan man köra på pesto!!

//Hanna


1 kommentar:

hilli sa...

gott!verkligen mat när det är som bäst,enkelt och fräscht och med många goda smaker!fin blogg detta,kram!