måndag 23 november 2009

Fetaostfylld falukorv med rotsaker

Joel älskar ju som bekant falukorv och jag gör mitt bästa för att piffa till den. Fastnade direkt för det här receptet när jag såg det (minns inte vart) och det vart riktigt gott. Älskar ju både fetaost och ungsrostade rotsaker, så det var inte helt oväntat!! Var inte så lätt att få till ett bra kort på det däremot, när fetan rinner åt alla håll, men jag bjuder på ett kort i alla fall! =)

Fetaostfylld korv med rotsaker
½ falukorvsring
½ frp fetaost
1 dl lätt créme fraiche
3 morötter
kålrot
rotselleri

Ställ ugnen på 200 grader. Skiva och hacka grönsakerna och lägg i en ugnssäker form, ringla över olivolja, salta, peppra och strö över timjan, ställ in i ugnen 10 min. Mosa samman osten med créme fraiche, salta och peppra. Skär en skåra längs med hela korven och fyll med fetoströran. Ställ in med grönsakerna ungefär 15 min.

Så, nu ska jag iväg på Bodypump!
//Hanna

2 kommentarer:

Hallon & Blåbär sa...

Det där lät riktigt mumsigt och dessutom en för mig ny variant på falukorv, det tackar jag för =)

Anonym sa...

Kul recept. Är inget fan av falukorv men det där måste testas! Skriver av direkt ;)
/Caroline