lördag 21 november 2009

Mexikansk pizza

Det vart mexikanskt både idag och igår. Börjar med gårdagens middag, mexikansk pizza. Hade inte tid att blogga igår för jag hade min kusin Love på besök. Vi gjorde pizza, spelade en massa wii och dukade upp med chips, grönsaker och dipp och kollade på Harry Potter!! Mys! Pizza är perfekt när man har besök, först kan man fuska och köra på pizzakit, så slipper man stå i köket hela tiden och sen kan man dela in pizzan så man får toppa sin sida själv så det blir precis som man vill ha det! =)

Mexikansk pizza
pizzakit
250 g köttfärs
tacokrydda
tomater
majs
rödlök
röd paprika
ananas
créme fraiche
jalapeño
tacosås
ost

Rulla ut degen och bred på tomatsås. Finhacka jalapeñon och blanda med créme fraiche. Hacka och skiva grönsakerna och sprid ut över pizzan. Klicka ut jalapeñoröra och tacosås, på med ost och in i ugnen ca 10 min.

//Hanna


3 kommentarer:

Jord under naglarna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Åsa sa...

Mmm, gott! Det där med jalapeno och dreme fraiche måste jag testa nån gång!
Nu ropar Love att jag ska komma och titta på hans pizza. =)

Hanna sa...

Åsa: Det var gott!! Men väldigt hot! =) Ja jag och Love satt här och fotade våra tallrikar tillsammans! Haha! =)