tisdag 24 november 2009

Morotsbiffar


Idag vart det morotbiffar till middag. Vi åt det tillsammans med bacon och lite lingonsylt, vill man göra det helt vegetariskt så kan man äta potatismos till!

Morotsbiffar
4 morötter
2 ägg
½ dl persilja
ca 1½ dl mjöl
salt, peppar

Riv morötterna och blanda med övriga ingredienser. Klicka ut smeten i stekpannan och stek biffar.

Näe, nu ska jag ta och röra på mig. Ska hjälpa till att flyttstäda ikväll och så tänkte jag gå förbi affären och hämta pågenbröd! Kommer blogga och betygsätta senare!

//Hanna

3 kommentarer:

Concordelia sa...

Hittade ditt recept när jag googlade "morotsbiffar" och testade - jättegott! och så enkelt att göra. Kommer absolut återkomma i mitt kök. Tack!

Julia sa...

Hej! Hur många personer räcker receptet till?

Hanna sa...

Jag gissar på att receptet är för två personer, men det var så längesen så jag kommer tyvärr inte ihåg.