lördag 18 april 2009

Veckans snabba!


Gårdagens middag var så där härligt snabblagad igen! Använde mej av färdig grytbas, stod att den var medium men det var den då definitivt inte. =) Jag gillar stark mat men jag var faktiskt tvungen att späda ut med mer kokosmjölk! Gillar man inte stark mat finns det även mild... fast den kanske är mer medium den då!? Kände när jag satt och åt att det hade varit gott med ananasbitar i som bryter av mot det starka.

Thaigryta med fläskkött
400g minutbiff
½ purjolök
1 röd paprika
1 burk grytbas med grön curry

Strimla köttet och bryn det i ett par minuter i lite olja. Strimla purjolök och paprika och låt det fräsa med en lite stund innan du heller i grytbasen. (Och ev mer kokosmjölk) Låt det puttra 2-3 minuter och servera tillsammans med nudlar. Middag på en kvart, perfekt!!

Snart ska jag hoppa in i duschen och sedan bege mej ner på stan. Ska kika lite i affärer och ta en fika med Gabriella. Senare ska jag och Joel på middag hos brorsan. Ska bli spännande att se vad han bjuder på!

Trevlig kväll!!
//Hanna



2 kommentarer:

Emma sa...

Är det Santa Marias grytbas?

Hanna sa...

Emma: Nja, jag undrar om det inte var Mrs Cheng jag använde.