söndag 5 april 2009

Havre +

Så då,tänkte jag ta och betygsätta Pågens nya bröd Havre+. Det här brödet hade jag inga större förväntningar på, kändes som ett rostbröd i mängen och inte heller lockade namnet nämnvärt, och då gillar jag havre! Döm av min förvåning då detta numera ligger etta på min lista över rostbröd. (Jag har bara testat att rosta brödet) Gillade verkligen smaken av havre i brödet och det är faktiskt lika gott med pålägg som enbart lite smör!

Det här brödet kommer jag definitivt att köpa hem. Hade det inte varit för att vetemjöl inleder ingredienslistan så hade det fått en femma för den goda smakens skull. Istället får den en fyra, brödet hade kunna gjorts nyttigare.
//Hanna


2 kommentarer:

Carro sa...

Jag tyckte det var lite för mesigt ;P Men jag får nog testa det igen och rosta det då :)

Hanna sa...

Carro: Ja, jag har ju bara testat den rostad.