torsdag 16 april 2009

Godaste fisksåsen.


Jag har ju fortfarande inte bloggat om tisdagens middag. Ser kanske inte så märkvärdigt ut, ungsbakad lax och kokt potatis, men såsen är suuuuper!! Jätteenkel att göra också. Nu hade jag kvar 3 dl créme fraiche i en 5dl-burk. Gör man sås av mer eller mindre är det bara att ta mer elller mindre fiskbuljong. Det är bara att smaka sej fram!

Godaste fiskssåsen
3 dl créme fraiche
1 fiskbuljongtärning
massor av dill

Smula ner buljontärningen i créme fraichen, låt det koka upp tillsammans med dill. Jag föredrar att låta såsen svalna lite och servera den ljummen, då är den inte lika rinnig heller.

Igår var ingen rolig dag, näe fy. Men nu känner jag mej mycket bättre och har precis tagit mej ett långt skönt bad med hårinpackning, ansiktsmask och scrub så nu har jag tvättat bort baciller och känner mej frisk och fräsch igen. Härligt!

Åh vet ni, jag vann habanerokitet på hos Lina!! =D

//Hanna

4 kommentarer:

Filibabba sa...

ser ut som en riktigt god o enkel sås! :D

SKOGSHUSET sa...

Vi hade lax igår och jag blandade creme fraiche och pressad lime med lite salt. Blev oxå gott (fast den var ju kall. Kul med fler tips på fisksås! Sv: ja, kladdig pastasallad är riktigt gott:-)

Hanna sa...

Filibabba: Ja och jag älskar när det är enkelt! =)

Skogshuset: Mmm, låter jättegott. Det är perfekt med lax, går att variera i det oändliga!

Daniel sa...

Suveränt enkel och God sås till fisk!!!


Mvh
Daniel
www.uddenhed.net