måndag 6 april 2009

Fläskfilégryta

Då var det måndag igen och ny vecka. Kort vecka blir det, bara 3 dagar eftersom jag är ledig torsdag också! Idag vart det en fläskfilégryta med sesamfrön till middag.

Fläskfilégryta
500g fläskfilé
smör
salt, peppar
1 dl vatten
2 dl lätt créme fraiche
2 msk sweetchilisås
2 msk soja
1 msk kalvfond
sesamfrön

Putsa och strimla filén och stek den i matfett, salta och peppra. När köttet är genomstek häller du över det i en gryta och vispar ur pannan med 1 dl vatten. Häll vattnet över köttet tillsammans med créme fraichen, smaksätt med sweetchili, soja och kalvfond. Smaka av med salt och peppar. Rosta sesamfrön och strö över. Servera med ris och wokgrönsaker.

Snart ska jag iväg på spinning. Skönt!! Det var ingen träning alls förra veckan.

//Hanna

4 kommentarer:

SKOGSHUSET sa...

Va mycké gott här finns! Mitt första besök och jag kan lova att det blir fler! Ja, visst är det skönt med spinning - bästa träningen enligt mig:-)

Växelhäxan från norrland sa...

Hej
Vad smaskigt det såg ut med filegryta..
Jag försöker gå en runda på morgonen nu när det inte är så kallt längre..
Det är så skönt när man väl har kommit sig ut..
Mvh

Jessica sa...

Mmm, det där ser ut att passa mina smaklökar perfekt, måste spara receptet och testa.

Hanna sa...

Skogshuset: Vad kul att du tycker det!! Ja spinning och stepintervall är mina favoriter!!

Växelhäxan: Mogonpromenader är underbart!! Frukosten är som godast alldeles efter en promenad!

Jessica: Gör det, det var riktigt gott!