lördag 19 januari 2008

Pasta med skinksås


Idag vart det en supersnabb middag. Tomat och vitlökstagliatelle med skinksås, enkelt och gott!!

Pasta med skinksås
färsk pasta
2 lätt cremé fraiche
Skinka
2 vitlöksklyftor
peppar


Koka pastan, värm upp créme fraichen i en kastrull, lägg i den strimlade skinkan och pressa ner två vitlöksklyftor. Créme fraichen blir ganska rinnig så jag redde av såsen lite.


Idag har vi varit hos min kusin och firat hennes födelsedag och examen, käkade två bitar smörgåstårta, en med skinkafyllning och en med lax och räkor. Tyvärr orkade jag inte smaka av tårtan här nedanför. Det var synd, för visst ser den god ut!?

Näe, nu måste jag gå och göra mej i ordning, snart kommer det att ramla in folk här!
//Hanna

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för tipsen! Jag ska prova en del! Inte alla, jag är fortfarande aningen skeptisk ;)

Mitt problem med selleri är helt enkelt att jag tycker att det smakat illa, och SÄRSKILT i soppor då den tar över hela smaken.