tisdag 22 januari 2008

Orientalisk kyckling


I går var det kylskåpsrensning, det blev en "man tager vad man haver middag". Resulterade i en orientalisk kycklingrätt. Vart riktigt god faktiskt. Det är kul med kylskåpsrensningsmiddagar, det kan sluta lite vart som helst! =)

Orientalisk kyckling
2 kycklingfiléer
1 röd paprika
4-5 körsbärstomater
majs
4-5 chilimarinerade vitlöksklyftor
Ett par scharlottenlökar
1 burk orientalisk chilisås

Skär kycklingen i mindre bitar, fräs på i stekpanna, salta och peppra. Lägg i hackad scharlottenlök, paprika och körsbärstomater skuren i klyftor. Häll över chilisåsen, häll i majs och låt puttra ca 10 min. Servera med fullkornsris.

//Hanna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan tipsa om den indiska kycklingen som finns i nyaste buffé. Vi tog kycklingfilé istället för klubbor och gjorde saffransris med russin till plus naanbröd.
Jag var lite skeptisk till den färdiga pastasåsen, men det blev superbra och hur gott som helst!!!

lina sa...

Ser jättegott ut! Kan ju bli höjdarmat av kylskåpsrensningar faktiskt:)

Hanna sa...

Åsa: Jag får inte buffé längre, handlar för sällan på ica, det är synd för jag gillar tidningen. Men jag var in på hemsidan och kikade på receptet, det lät väldigt gott! Det måste jag testa nån gång.

Lina: Ja, eller hur! Ibland blir det riktigt lyckat!