torsdag 10 januari 2008

Korvgryta


Middagsmat på veckorna ska vara gott och snabbt att göra i ordning. I senaste nummret av Laga Lätt hade dom ett recept på en korvgryta som inte tog mer än en kvart att göra. Jag åt det med fullkorsris, men vill man ha mat ännu snabbare kan man ju ta pasta till istället!

Korvgryta
400 g korv
1 purjolök
2,5 dl extra 4%
Majs, typ 1 dl
1 dl ajvar
sambal olek

Tärna korven och strimla purjolöken, blanda samman allt i en kastrull och koka i ungefär 5 minuter.

En receptbeskrivning som skrivs med en mening gör ialla fall mej imponerad! Gott var det också. I orginalreceptet skulle man ha stark ajvar, det hade inte vi så jag blandade i sambal olek i stället.

I kväll var jag och Sara och boxades, var ett par veckor sedan med juluppehåll och allt, så jag känner mej lite mör i kroppen nu. Ska ta och lägga mej i soffan med en bok. Innan jag gick på träningen var jag på biblioteket. Jag fastnade i nästan 40 minuter framför hyllorna med kokböcker. Först trodde jag bara att det var en hylla, när jag hade kikat lite i dom intressantaste och började gå insåg jag att det fanns 2 hyllor till!! =O Tur att jag hade väskan full av träningskläder, jag lyckades begränsa mej till 2 kokböcker och 2 romaner.

Näe, nu väntar soffan på mej!
//Hanna

1 kommentar:

Emma sa...

Kul med lite nya böcker att läsa. Den där korvgrytan såg väldigt god ut, påminner lite om korv stroganoff.

Jag har förresten utmanat dig på min blogg! :)