söndag 23 november 2008

Pastasås med kyckling och soltorkade tomater

Idag var jag sugen på soltorkade tomater... och på syltlök, så till middag fick det bli en pastasås med dom ingredienserna och kyckling. På ett ungefär så här gjorde jag.

Pastasås med kyckling och soltorkade tomater
2 kycklingfiléer
½ burk soltorkade tomater
syltlök
svarta oliver
½ hönsbuljongtärning utrört i 1½-2 dl vatten
2 dl lätt créme fraiche
en skvätt grädde
tomatpuré
ketchup
salt, nymalen peppar

Strimla kycklingfiléerna och stek i olja från de soltorkade tomaterna. När kycklingen börjar på att bli färdig strimlar du tomaterna och häller i och låter fräsa i ett par minuter. Häll i buljongen, créme fraichen och grädden. Låt det koka upp. Häll i skivade oliver och syltlök efter behag! Smaka av med tomatpuré, ketchup, salt och peppar.

Middagen vart supergod, och så fick jag med både syltlök och soltorkade tomater! Joel tyckte det var skönt med hemlagad middag!!

Glassen tar en väldig tid på sej att frysa till... kanske får spara den tills i morron!

//Hanna

5 kommentarer:

Anonym sa...

God kväll!!
Ser jättegott ut! Nu har vi samma rubrik på ett av våra matinlägg du & jag! Inte illa! :-) För ca 2 veckor sen gjorde jag "Krämig Pastasås med Kyckling & soltorkade tomater"! Supergott! Hopppas du haft en trevlig helg och må så gott!

Anonym sa...

Jättegott med soltorkade tomater till pasta! Yummie!

Hanna sa...

Kryddburken: Jag ju kunnat klämma in krämigt innan, för det var det. Hahha! =)

Unga morsan: Visst är det!? Jag älskar soltorkade tomater!!

Anonym sa...

Det lät gott!

Lite likt kycklingrätten vi åt till middag hos oss idag :)

Ska testa den här varianten oxå. Soltorkade tomater är så gott till kyckling

Hanna sa...

M: Ja, jag såg det! =) Soltorkade passar perfekt till kyckling... ja kanske till allting! =)