söndag 23 november 2008

Kryddor och sånt!



Igår kom Joel äntligen hem!! Fasen vad jag har saknat honom, veckan innan han fpr var ju jag i Göteborg, så på 3 veckor har vi bara träffats 2 dagar. Men nu är han hemma igen! Han hade med sej två presenter med sej hem åt mej! Present nummer ett var ett handgjort elefanthuvud av fiskben som fullkomligt skrek Hanna! =) Lägger upp en bild på den senare när jag har fått upp den på väggen.

Present nummer två var en påse full med kryddor och örter! På översta bilden ser ni chiliflingor, torkad vitlök, torkade citroner, saffran, muskotnöt och vaniljstänger. På den andra bilden är det kamomill, lavendel, stjärnanis, solrosor och nejlikor. Jag fick även en burk med curry och en med malen ingefära!

Vilken present va!? Solrosorna skulle tydligen vara gott att ha i bröd, så det ska jag testa till veckan och så måste hitta något spännande recept med saffran!! Mest spännande tyckte jag att de torkade citronerna var, det skulle bara vara att smula ner lite i maten!! Ja, jag har en massa spännande att testa framöver. Just nu håller vi på att göra vaniljglass!!

//Hanna

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det var mig en toppenfin present. Sådant är alltid kul och uppskattat.

Nadja

Hanna sa...

Nadja: Ja verkligen!!

Anonym sa...

åh, vilka fina kryddor! torkad citron lät ju spännande, kul att se vad du gör med det.

Hanna sa...

Emma: Visst gjorde det!! Det är den jag är mesdt nyfiken på. Måste testa något snart, och det kommer definitivt att komma upp! =)

Anonym sa...

Det där är det roligaste man kan få!
Är det inte torkad lime du har fått?
Den där resturangen Simon och Viktor vill jag också äta på, det såg helt otroligt gott ut men jag håller med dig om rödbetorna.
Ha en bra vecka!