måndag 24 november 2008

Laxmiddag med pås-sås.


Nu börjar det bli dags för storhandling... Idag stod jag inne på affären på lunchen och snurrade och snurrade och kom inte på någonting alls till middag. Tillslut såg jag att de hade billig lax så en laxförpackning fick följa med mej hem tillsammans med ett gäng potatisar och en förpackning med Festlig smögensås. Vanligtvis brukar jag göra egen sås, men det finns ju faktiskt en del goda pås-såsar också... Dock inte Festlig smögensås, smaken var väldigt mjäkig och inte vart det speciellt bättre trots att jag tillsatte mera dill, citronpeppar och salt.

Vaniljglassen förresten, får ni inget kort på för det tog sådan tid innan det vart glass och vi orkade inte vänta, så det vart typ glasskräm. Recept får in inte heller... första tuggan var SUPERGOD, men efter ett par tuggor till var det alldeles för sött och för gräddigt. Näe, recept kommer att komma senare när vi har exprimenterat lite!

Nu ska jag dricka en kopp kamomillte (från dubai) och läsa lite bloggar!
//Hanna

7 kommentarer:

Anonym sa...

Sv: Ja Expressens kokboksserie är helt klart värd att köpa. :)

Tror det går att beställa böckerna via Expressen om man missat någon

Anonym sa...

Lax är så gott och det där kan man laga till på så många sätt.. påssås har jag alltid hemma i reserv.. visst finns det många goa såser och till vissa maträtter är det svårt att få till en god sås, som stekt falukorv till ex.
Ha de gott.. Kul du tittade in till mig:-)

Anonym sa...

Den där såsen har jag också testat och jag håller med dig om att den är inget vidare :( Däremot tycker jag Arlas såser på tetra är helt ok :) Ha det finemang :)

Anonym sa...

Just det, ang färsk saffran så har jag aldrig använt det så jag är inte jättesäker på hur man ska dosera. Är det saffranstrådar han har köpt? I sånt fall så tror jag att man ska mortla/stöta ca 2-3 trådar för att få fram lika mkt som påsarna på 0,5 g innehåller, men jag är som sagt inte jättesäker!

Anonym sa...

gud så goott!! =)

M. sa...

vad gott med lax!:P

du har fått en award av mig. gå in på min blogg och titta vad det innebär:)
kram

Hanna sa...

M: Jag får nog ta och göra det! Har hört mycket bra om dom!

Pialotta: Ja, jag har också en del pås-såser i reserv i skafferiet!

Anna: Näe visst var den inte!! Jag har inte testa någon av arlas ännu, men jag ska göra det! Tror jag måste ta och googla lite på saffran! =)

Filibaba: Mmm... =) Men som sagt, såsen hade kunnat vara godare!

Molly: Ååh, tack så mycket!