tisdag 4 november 2008

Bee

I brist på matlagning forsätter jag att blogga om restauranger! Restauranger har gått om bönor i min kategorilista nu, det kan inte vara bra!!

I går efter utbildningen skulle vi gå ut att äta tillsammans på Restaurangen Bee här i Göteborg. Eftersom vi var ett helt gäng så fick vi kika på menyn redan på dagen för att de skulle ringa in våran beställning. Jag valde Thai kyckling, en kycklingrätt med chili och i förklaringen skrev dom "som att bli på nyttfödd igen". Klart att det måste vara gott!!

Vi gick till restaurangen som ligger alldeles vid saluhallen. Maten börjar serveras och den ena tallriken efter den andra kommer ut, Andreas gorgonzolapasta ser gudomlig ut och luktar minst lika gott. Helenas räkmacka med 200 gram skalade räkor är så stor att man inte ser tallriken under, Ceasarsalladerna som kommer inte ser också otroligt goda ut... Sist ut kommer min tallrik (bilden ovan), inte alls lika imponerande... inte heller speciellt god, pånytt född vart jag då alls inte! Kyckling i chili-kokossås med ris och gröna blad, det var egentligen inget fel på smaken, men det var inget speciellt liksom, särskilt inte när man såg de andras tallrikar.

Restaurangen kan jag absolut rekommendera, men ta inte Thai kycklingen!!!

//Hanna


5 kommentarer:

Anonym sa...

saluhall är det jag fastnar för i texten.. :) jag älskar saluhallar, men det finns ju inga sånna varken här uppe i luleå eller hos dig i östersund. jag kommer att vara helt salig när jag flyttar till gbg! :)

M. sa...

tittar in för att önska dig en riktigt bra fortsättning i gbg :) det är en så mysig stad :)

ett tips är andrum vid lilla bommen, en helt vegetarisk restaurang :) jag gillar den ialla fall :P

ha det bra :)
kram kram

Hanna sa...

rubusarcticus: Eller hur, jag önskar att vi hade en i ÖStersund...

Molly: Tack för tipset, tyvärr hann jag inte testa det. =( Ha det bra!

Anonym sa...

Kanske inte var "äkta" . Thaimat brukar ju annars vara gott men med tanke på resten av menyn, ceasarsallad, räkmacka, låter ju inte som thai var deras specialitet? Vad var det för typ av restaurang? Eller jag kan ju googla lite... :P

Hanna sa...

Emma: Det var väldigt blandad meny... Kycklingen var dock det enda Thai de hade så det var nog inte deras specialitet!