måndag 16 juni 2008

Vad äter man till falafel?

Joel är ju som sagt i småland därför tänkte jag försöka passa på att äta mat som han inte tycker om. I morron har jag tänkt att laga falafel vilket ska bli väldigt spännande då jag aldrig gjort det tidigare, jag har faktiskt inte ens ätit det tidigare. Har kikat runt lite efter recept, oftast serveras det i pitabröd. Jag var inte så där jättesugen på pitabröd, jag har ju faktiskt ätit mat i bröd två gånger i dag, men då vet jag inte vad jag ska hitta på istället.

Någon som har något bra tips eller är det i pitabröd som gäller?

Hur äter du dina falafel?
//Hanna

7 kommentarer:

Anna sa...

Det funkar med vad som helst! Pasta, ris, couscous,quinoa, kokt potatis etc..

M. sa...

ja, du. jag har ätit allt möjligt, men en period hade jag dille på rivna morötter och potatismos/pulvermos till mina falafel. riktigt gott faktiskt, men ris, couscous, pasta och bulgur går också bra, fast man behöver någon form av sås till. ha det bra:)

Anonym sa...

Har bara testat med ris och det var ok. Ska jag vara ärlig har jag lite svårt för falafel, lite för torrt för min smak.

Anonym sa...

bulgur, hummus och grönsaker :) Mums!

Anonym sa...

Tack! 24 sommrar passerade igår :) Grönsakscouscous till falafel rekommenderar jag, men det har många redan gjort ser jag :)

Anonym sa...

Till basmatiris och var tomatsås och kall tzatsiki!

Anonym sa...

Pitabröd eller klyftpotatis brukar vi äta till, men det låter ju gott med couscous- el bulgursallad också.