måndag 9 juni 2008

Medelhavsinspirerad fiskgryta.


Idag har jag varit hemma från jobbet, har knappt sovit något i natt utan bara legat och vridit på mej med i huvud som dunkar. Förmiddagen spenderades i sängen och eftermiddagen i soffan. Men nu känner jag mej bättre! Dagens middag vart ett hop-plock av vad som fanns att tillgå.

Medelhavsinspirerad fiskgryta
2-3 pangasiusfiléer
1 röd lök
½ zucchini
1 vitlöksklyfta
haricot verts
gröna oliver fylld med chili
persilja
chiliflingsalt och nymalen svartpeppar

Skiva röd lök, zucchini och vitlök och blanda tillsammans med krossade tomater, haricot verts, 15-20 oliver, persilja salt och peppar i en ugnsform. Skiva fiskfilén i munsbitar och salta och peppra, blanda ner i tomatblandningen. Tillaga i ugnen ca 20 min, 200 grader. Servera med ris!

Jag vill ha tillbaka min kamera!!! Dom sa när jag lämnade in den att det skulle ta 2-3 veckor, nu har det gått 8. Jag ringde till elgiganten i torsdags och dom skulle skicka i väg något ärende eftersom det hade tagit sån lång tid... Idag fick jag ett sms att min butik skulle höra av sej inom kort...

//Hanna

2 kommentarer:

annamaria sa...

Det låter jättegott. jag har ett gäng panagsius i frysen - kanske får bli en ugnsform i morgon.

lina sa...

Det hop plocket ser ju jättesmarrigt ut! Krya på dig tjejen!