måndag 16 juni 2008

Lunch hemma!


Idag har jag varit till tandläkaren, jag trodde att det skulle vara en undersökning, det sa hon nämligen när hon bokade in tiden, men tydligen var det en behandling så vi tog bort lite tandsten och polerade. Jag hade hoppats på att kunna gå på taktilmassagen som jag vann i våras men tyvärr var hon på utbildning. Istället vart det städning här hemma. Känns rätt skönt efteråt det också! =)

Dagens lunch vart wraps som jag fyllde med sallad, gurka, rödlök, kyckling stekta i thaiwokkrydda och pica de gallo. Efter kortet togs så klickade jag på lite hemgjord vitlökssås.

Pico de gallo är Mexikos nationalsås, med avseende på att såsen är grön, röd och vit som Mexikos flagga. Det är en blandning av färsk tomat, serranochile, lök och korianderblad. Den anrättas finhackad och står på var mans bord och alltid på restaurangen. Före maten är det en aptitretare med totopos och till maten en krydda till tacos, enchiladas, quesadillas och alla andra rätter som behöver piffas till.
Wikipedia

Pico de gallo är inte svårt att göra själv och tar inte heller speciellt lång tid, men idag när jag var förbi affären hade dom en kryddmix i Santa Marias Red fusion-sortiment så jag testade den. Det var bara att hacka tomater och blanda tillsammans med kryddmixen och låta det stå och dra i 5-10 min.

Nu ska jag fortsätta plocka lite och fundera på middagsmat.
//Hanna

Inga kommentarer: