måndag 16 juni 2008

Tortillabröd för hela slanten!


När jag gjorde tortillapizzorna i lördags plockade jag fram tortillabröd ur frysen som vart över senast vi åt wraps, jag trodde att det skulle vara 2-3 st kvar men det visade sej vara 6 st, därför vart det wraps till lunch i dag och enchiladas till middag. Jag måste bli bättre på att ta vara på det som finns i kylen, idag kastade jag bla ett halv kilo morötter och en halv parmesanbit... det funkar ju inte! Näe, jag får allt ta och skärpa mej.

Jaja, åter till middagen, jag hade även kvar kyckling sedan lunchen så den stekte jag tillsammans med wokgrönsaker och kryddade med ännu mer thaiwokkrydda. Sedan blandade jag pico de gallon med tomatsåsen som jag hade över sedan pizzorna och hällde det i en ugnssäker form, la kycklingwoken på brödet, rullade ihop, la dom i ugnsformen, toppade med mozzarellan och körde i ugnen 10 min i 200 grader. Detta serverades med en grönsallad och vitlökssås. Det vart verkligen en grön sallad med isbergssallad, zucchini, gurka och avokado. Det enda som inte var grönt var rödlöken!

//Hanna

Inga kommentarer: