lördag 28 juni 2008

Tips på mat att ta med?

Jaha, då sitter jag här på jobbet medans grabbarna är ute och leker, jag bitter, nej vaddå? =) Efter laserhallen och gocarten och allt var det nu blir så far dom vidare upp till 30-årningens föräldrar för grillning och fest. Jag kommer att komma hem strax efter fyra och tanken var att Joel och en av hans kompisar skulle komma ner och hämta mej. Man nu visade det sej att Therese också skulle jobba så jag väntar tills hon har slutat jobba och varit hem och gjort sej i ordning. Kändes ju lite fånigt att grabbarna skulle fara 20 mil tur och retur när Therese ändå ska dit senare... Jag hoppas bara att dom väntar med att äta tills vi kommer, vilket leder mej till anledningen av detta blogginlägg:

Ikväll ska det alltså grillas och det är knytkalas, jag och Joel har tänkt att göra kycklingspett och till det hade jag tänkt att göra ett aromsmör med soltorkade tomater. Men sedan vet jag inte vad jag ska ha mer, maten ska jag helst kunna göra färdig hemma eller kunna gå att tillaga på grillen. Jag har tänkt att göra en sallad, men Joel kommer vilja ha något mer än så typ potatis eller något. Potatissallad åt vi ju till maten igår, så jag vill ha något annat. Är det någon som har något bra tips på tillbehör till kyckling som jag kan ta med??

//Hanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

köpt något gott bröd! jag älskar valnötsbrödet från ica maxi, det är riktigt matigt med valnötskärnor och solrosfrön i. jättegott att bre aromsmöret p åsäkerligen =)

M. sa...

potatissallad, men det skrev du ju att ni åt igår... bönsallader är alltid goda och går att variera i all oändlighet:P sedan kan ju en salsa vara god... pastasallad, couscoussallad. det mesta med gryner/cerealier går ju att göra en sallad av:) bröd som föregående skrev är ju ett annat alternativ och så en god röra till det. ha en underbar kväll och hoppas att solen skiner hos dig:)