tisdag 3 juni 2008

Biffar med tomat- och basilikabulgur.


Vilket väder det är, helt otroligt! När det är så här varmt så är man knappt sugen på middag, än mindre att laga middag. Men som man säger, äta bör man... Hemma hos oss vart det biffar med bulgur. Jag hade massa tomater i kylen som höll på att bli gamla så jag hackade ett par och blandade ner i bulgurn tillsammans med pujolök och basilika! Biffarna kryddade jag med mammas örtsalt med chili, pepparmix, cayennpeppar och kött- och grillkrydda. Detta serverades med tacosås som var över sedan i går!

Jag tror jag måste leta reda på en bok och sätta mej på balkongen, man kan ju inte sitta inne i så här fint väder! Vi har sol hela dagen på våran balkong, finns en nackdel dock, det är aldrig någon vindpust som hittar dit därför blir det ordentligt varmt. Just nu visar termometern 31.8 grader. =O

Ha en trevlig kväll!
//Hanna

1 kommentar:

M. sa...

tittar in för att önska dig en riktigt bra onsdag:) hoppas att solen skiner hos dig:)