tisdag 17 februari 2009

Kylskåpsrens - wok.

Jag svor i söndags kväll över att vi inte hade varit och handlat något under helgen. Kylskåpet börjar eka tomt nu så jag trodde att jag skulle bli tvungen att gå och handla på lunchen i veckan... men när man börjar att titta efter så finns det ganska mycket ialla fall. I går gjorde jag ju supersmarriga köttbullar och allting fanns hemma! Därför har jag bestämt att jag inte ska handla någonting den här veckan utan istället rensa kyl och skafferi! Dagens middag vart wok, det är perfekt, där kan man kasta i precis vad som helst!

Wok
2 kycklingfiléer
1 röd chili
1 bit ingefära
1 vitlöksklyfta
½ zucchini
1 röd paprika
en näve frusna sockerärtor
2 pkt snabbnudlar

Hetta upp olja i en wokpanna. Hacka chili, ingefära och vitlök och fräs i oljan. Skär kycklingen i mindre bitar och kasta ner i woken, salta och peppra. Koka nudlar enl förpackningen. När kycklingen strax är färdig lägg ner sockerärtor, hackad paprika zucchini. Krydda ev med curry. Blanda ner nudlarna eller servera vid sidan av. Om man som mej gillar sambal olek passar det perfekt med en sked till!

//Hanna

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det där kallar jag inte att ha tomt i kylen =)

Anonym sa...

Det där kallar jag inte att ha tomt i kylen =)

Anonym sa...

vilken lyxwok! jag har aldrig ingefära eller paprika hemma i slutet av månaden eller när kylskåpet ekar ;) fräscht det såg ut!

Hanna sa...

Leila: Det gick lite bättre är man koncentrade sej på vad man hade istället för vad man inte hade.

Carolina: Det var tur att jag gjorde något med den nu, hade nog itne varit fräsch så länge till!