söndag 1 februari 2009

Pasta med grillade grönsaker.

Igår var jättelyckat! God mat, trevligt sällskap, kan det bli bättre!? Har flera helger i rad nu tänkt att laga kotletter i lergryta, i natt när jag kom hem tog jag fram kotletterna ur frysen så att det skulle bli av... Men näe, jag var inte alls sugen på kotletter, varken att äta eller laga så det får bli i morron istället. Istället vart det pasta, lagomt komplicerat idag! =)

Pasta med grillade grönsaker
zucchini
rödlök
gul paprika
soltorkade tomater
oliver
pasta

Koka pasta. Hacka grönsaker och grilla i en grillpanna i olja från tomaterna. Servera med pasta och ev pesto! Själv grillade jag grönsakerna i smörgåsgrillen som jag fick i julklapp, den har även våffelplattor och grillplattor. Helt perfekt! Det är grillplattorna som används mest hemma hos mej!




//Hanna

Inga kommentarer: