lördag 7 februari 2009

Efterrätt!

Efterrätter är egentligen inte min grej, får jag välja så tar jag hellre en god förrätt! Fast nu börjar jag fundera på vad som händer, tvåfredagar i rad har jag och Joel käkat efterrätt! Förra veckan åt vi ju chokladfondue, godaste frukten att doppa i chokladen tyckte jag var banan så i går fick det bli foliepaket med banan och choklad.

Bananpaket
1 banan per portion
favoritchokladen
hasselnötter
Ta ett folieark, dra bort översidan av bananskalet, låt resten sitta kvar. Skär en skårna genom bananen och stoppa ner chokladbitar. Gör ett paket av folien och ställ in i ugnen, 200 grader ca 15 min. Strö över hackade hasselnötter innan servering. Säkert gott att ha en klick glass till den varma bananen!

Just nu sitter jag och väntar på att Örjan ska komma och hämta mej, sedan ska jag till pappa och hälsa på och busa med lill-lillebroren och därefter far jag hem till mamma och stannar där i natt!

//Hanna

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju så himla gott ! Särskilt om man grillar det på grill ute, mums ! :) Ha en fortsatt trevlig helg !

Vickan sa...

Åh,nostalgi efterätt!Vi fick det ofta som barn,då var det nog riktigt exotiskt ;-)
Gott är det iaf än idag!
Ha en trevlig kväll :-)!

Anonym sa...

mm vad gooott!! =)

Hanna sa...

Carro: På grillen blir det godast!

Vickan: Ja det är det verkligen!

Filibabba: Mmm! =)

Anonym sa...

OH vad gott. Minns när jag var liten och vi var i stugan eller i skogen och åt varma, grillade bananer med choklad och glass. SÅ UNDERBART!

Hanna sa...

Rebecca: Ja visst är det gott! Och som sagt, blir allra godast om man grillar det!