måndag 9 februari 2009

Tacoomelett

Idag skulle jag bara laga middag åt mej själv, velade mellan en omelett och en tacopastasås som jag brukar göra. Tillslut fick det bli en tacoinspirerad omelett!

Tacoomelett
2 ägg
4 msk vatten
riven ost
jalapeño
majs
kidneybönor
½ röd paprika
tacokrydda
salt, peppar

Vispa ihop ägg och vatten, riv i lite ost, blanda ner majs, hackad paprika, hackad jalapeño och avsköljda kidneybönor. Salta, peppra och krydda med tacokrydda. Hetta upp olja i en panna, häll i äggen och tillaga på medelvärme tills äggen har stannat helt! Servera med en tomatsallad.

Det vart en mycket god omelett, om än rätt stark, här snålas det inte med jalapeño!

Nu ska jag iväg och spinna!
//Hanna

9 kommentarer:

Vickan sa...

Happy spinning :-)!

Anonym sa...

Vilken riktig superomelett! Omelett är en av världens bästa snabbmatslösningar och tacoomelett låter helt rätt i mina öron! :)

Anonym sa...

muuums! =) =)

Frostrosor sa...

Vilken trevlig blogg du har! Hittade hit av en slump. Tycker om mumsig mat och hittade mycket inspiration!

Hanna sa...

Vickan: Tackar! =)

Anna: Till en början var jag lite skeptisk om det skulle funka med bönor i en omelett, men det gjorde det!

Filibabba: Mmm! =)

Frostrosor: Åh vad roligt! :D

Anonym sa...

det låter och ser gott ut! omelett är bra singel-mat :) jag skulle nog haft guacamole till kanske? :)

Hanna sa...

Carolina: Åh, guacamole hade säkert passat superbra till!

Sanna sa...

hahaha.. det var ju en bra variant! Är ofta som jag också hamnar i omelettvarianter när det bara är jag som ska äta... är ju så gott och enkelt!

glöm inte gå in och tävla på min blogg.. just nu kan man vinna en Sichuanolja..

Anonym sa...

Det där lär annorlunda och gott!