tisdag 10 februari 2009

Raggmunkar

Idag vart det husman igen! Blir lite nostalgisk när jag äter raggmunkar. Var ärligt talat år och dar sedan jag åt det, men när vi var små åt vi det ofta! Mina blir inte alls så goda och fina som mammas vart! (Såklart)

Raggmunkar
2 dl fullkornsvetemjöl
1,5 tsk salt
5 dl mjölk
2 ägg
6-8 potatisar (beroende på storlek)
4 msk smält smör

Vispa ihop mjöl, salt och 2 dl mjölk till en klumpfri smet. Blanda sedan i äggen resten av mjölken, finriven potatis och smält margarin. Lägg en klick smet i pannan och platta till. Stek raggmunkarna några minuter på varje sida tills de blivit gyllenbruna. Servera med bacon, rårörda lingon och rivna morötter!

//Hanna

8 kommentarer:

Sara sa...

haha ja och jag lovar att det kommer han att få höra också:D

Anonym sa...

..och jag har aldrig provat för jag tror att mina aldrig kommer slå pappas. men dina ser jättefina ut :) snyggt du fått det på bloggen med :)!

Anonym sa...

Ser väldigt smaskigt ut. =)

Anette sa...

Jag tycker dina också är jättefina! kram//modern

Anonym sa...

Tro det eller ej, men jag har faktiskt aldrig ätit raggmunkar... Kanske vore läge att prova för det lät väldans gott. :-)

Hanna sa...

Sara: Det kan jag tänka mej! =)

Carolina: Tackar!

Sandra: Det var gott, och det var längesedan!!

Anette: Jag plockade ju ut de två bästa! ;)

Anonym sa...

Åh vad gott med "raggisar":)!Det var länge sen man åt det.

Anonym sa...

Det är så gott med raggmunkar! Helt klart något man borde äta oftare.