tisdag 29 april 2008

Tisdag


På vägen hem från Sundsvall igår satt jag och funderade på vad jag skulle lyxa till med för frukost i dag när jag var ledig, kanske frukostmuffinsar så jag fick inviga muffinsformen, eller kanske kanelpannkakor med blåbär ur den nya kokboken!? Men så vart det inte, Joel hade käkat omelett till middag i går och använt upp alla äggen och jag var alldeles för hungrig för att gå på affären innan frukosten så därför vart det en kylskåpsrensning. (Både kyl och frys är i behov av en storhandling.) En toast med philadelphia light, röd lök, paprika, kalkon, salt och peppar tillsammans med en sallad och vinegrätt. Nu sitter jag i soffan och är proppmätt.

Idag har vi soligt och fint väder här i Östersund, jag ska bara smälta maten lite sedan ska jag promenera ner på stan och ta bussen hem till pappa. Ska hälsa på där och busa med lill-lillebroren i eftermiddag. Sedan far jag hem till mamma och sover där i natt! Förhoppningvis blir det fortsatt fint väder så vi kan käka
ute!

Senare i dag ska jag svara på utmaningen som jag fått av Molly och Emma!
//Hanna

1 kommentar:

M. sa...

gud vad mumsigt det ser ut:) du lyckas alltid så bra:) jag kanske borde komma hem till dig och äta någon dag;) hittade du mkt kul på birsta? ha en riktigt bra dag:)