torsdag 24 april 2008

Pasta med paprikafräs


Idag kom jag hem lite tidigare, så idag fick jag mej faktiskt en ordentlig middag. Såg receptet i nya Laga Lätt, gjorde det lite lättare för mej och köpte en tetra färdig ostsås och så la jag till lite ingredienser i paprikafräset som bara skulle bestå av grillad paprika och skinka.

Pasta med paprikafräs, 2 port
pasta
ostsås
en bit skinka
grillad paprika
1 röd lök
1 stor tomat
1 tsk sambal olek
parmesanost

Koka pastan, strimla skinkan och grönsakerna och fräs i en panna, rör i en tesked med sambal olek. Blanda pastan med ostsås, lägg upp på en tallrik, riv över parmesanost, toppa med paprikafräset.

Jag vart riktigt nöjd i morse när jag satt och käkade frukost och bläddrade i mattiddningen. Jag hade ännu inte bestämt vad jag skulle käka till middag, bara att det skulle snabblagat och enkelt. I kylskåpet hade jag grillad paprika och i frysen hade jag en liten bit skinka, för liten för att det skulle räcka till en middag för fyra, så det här var alldeles perfekt! Gott vart det också. Jag har inte testat färdig ostsås tidigare, den var helt okej. Alltså, det som är bra med att göra själv är att man själv väljer hur det ska smaka. Det var lite lite smak på den köpta, men med riven parmesanost på så!!

Trevlig torsdagkväll gott folk!
//Hanna

1 kommentar:

M. sa...

tittar in för att önska dig en trevlig fredagskväll:)