onsdag 23 april 2008

Böcker

Igår när jag kom hem från jobbet hade jag bara fått rolig post!! Nya nummret av Laga Lätt och ett paket från Adlbirs med dessa två böcker som jag beställt.

Alkemisten
Alkemisten" är den magiska historien om Santiago, en andalusisk herdepojke som följer sin dröm om att finna en av världens dyrbaraste skatter. Från sitt hem i Spanien reser han till marknaderna i Tanger och genom Egyptens öken till ett livsavgörande möte med alkemisten. Historien om de skatter som Santiago finner på sin väg lär oss den viktigaste av alla visdomar: att lyssna till sitt hjärta, att förstå tecknen på livets väg och framför allt att följa sina drömmar.




En sorts kärlek
Sten & Carmen är det snygga storstadsparet med ett till synes perfekt liv. De är båda unga och framgångsrika inom reklamsvängen, de tillhör Amsterdams innekretsar och är lyckliga föräldrar till en liten dotter. Gott om både pengar och vänner.Men tillvaron vräks omkull när de får beskedet att C har bröstcancer. Medan hon tvingas till att byta ut sin bekymmerslösa livsstil mot en evighet av sjukhusbesök och strålbehandlingar uppför sig Sten sig som den stöttande och förstående maken, på dagarna - på nätterna blir han desto mer hämningslöst utlevande. Plötsligt ställs den notoriskt otrogne rumlaren Sten inför det faktum att hans fru är döende. Hur ser äkta kärlek ut? Hur ska en god make vara?


Båda böckerna verkar riktigt bra och jag ser fram emot att börja läsa dom. En sorts kärlek är en självbiografi och verkar väldigt sorglig, sagt om boken:

"
Att En sorts kärlek från första till sista sidan är smärtsam är ett understatement, men den visar sig också vara en av årets allra vackraste böcker. Och tårarna fortsätter att trilla." Göteborgs-Posten

"
Efter första kapitlet är jag fast, holländaren Ray Kluun, lyckas i sin självbiografiska debut få mig att bli både hes av medkänsla, och tårögd av skratt ? Berättelsen är så tät, så rik, så hemsk och välskrivet underhållande att jag omedelbart vill läsa om den."
Värmlands Folkblad

"Jag låg i sängen med tårarna strömmande från ögonen när jag läste de sista kapitlen" Östersunds-Posten


//Hanna

Text och bilder kommer från adlibris.

1 kommentar:

M. sa...

ja, det ska det vara:) jag såg att hela ordet inte kom med:( ha en fortsatt bra dag:)